Slovenská obchodná inšpekcia – Zoznam kontaktov

Kontrolu eshopov vykoná Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), s územnou pôsobnosťou kraja, podľa sídla predávajúceho. Teda napríklad v prípade ak vy ako predávajúci máte sídlo v Košickom kraji, kontrolu môže vykonať Slovenská obchodná inšpekcia so sídlom v Košiciach.

Slovenská obchodná inšpekcia je dvojstupňový kontrolný orgán. Druhostupňovým najvyšším orgánom je Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Bratislave.

Predávajúci prostredníctvom eshopu je povinný informovať spotrebiteľa o možnosti obrátiť sa v prípade problémov na Slovenskú obchodnú inšpekciu, pričom predávajúci je povinný vo všeobecných obchodných podmienkach uviesť konkrétny inšpektorát s jeho názvom, adresou, tel. a emailovým kontaktom a odkazom na internetovú platformu podávania sťažností a podnetov TU.

Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva kontrolu z vlastnej činnosti, alebo na základe podnetu zákazníka (spotrebiteľa). Kontrolná činnosť Slovenskej obchodnej inšpekcie môže prebiehať dvoma formami, a to tak že kontrolóri SOI vykonajú na vašom eshope kontrolný nákup, alebo na vašom internetovom obchode vykonajú tzv. kontrolu splnenia informačných povinností.

Pod pojmom informačná povinnosť, sú myslené informácie, ktoré musíte zákazníkovi poskytnúť na vašom internetovom obchode ešte pred uzatvorením objednávky. Tieto informácie sú vymedzené v  zákone č. 102/2014 Z. z., a musia byť uvedené na stránke predajcu. Predávajúci ich okrem iného najčastejšie uvádza vo Všeobecných obchodných podmienkach, alebo v iných dokumentoch na webe (zoznam dokumentov, ktoré musíte mať na internetovom obchode nájdete TU).

Slovenská obchodná inšpekcia

Slovenská obchodná inšpekcia a obchodné podmienky

Správne vyhotovené všeobecné obchodné sú dôležitou súčasťou každého internetového obchodu a určujú rámec obchodné vzťahu medzi vami ako predávajúcim a druhou zmluvnou stranou, teda kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom. S vytvorením, alebo s kontrolou vašich už existujúcich  všeobecných obchodných podmienok a ďalších dokumentov pre váš eshop vám vieme pomôcť aj my, stačí ak nás kontaktuje.

KONTAKTUJTE NÁS

Kontakty na Slovenské obchodné inšpekcie

Ústredný inšpektorát
Slovenskej obchodnej inšpekcie
P. O. BOX 29
Bajkalská 21/A
827 99  Bratislava

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
so sídlom v Bratislave pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07  Bratislava
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04
fax č. 02/58 27 21 70
email: ba@soi.sk

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
so sídlom v Trnave pre Trnavský kraj

Pekárska 23, 917 01  Trnava 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 033/321 25 27, 033/321 25 21, fax č. 033/321 25 23
email: tt@soi.sk

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
so sídlom v Trenčíne pre Trenčiansky kraj

Hurbanova 59, 911 01  Trenčín
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 032/640 01 09
fax č. 032/640 01 08
email: tn@soi.sk

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
so sídlom v Nitre pre Nitriansky kraj
Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50  Nitra 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 037/772 02 16
fax č. 037/772 00 24
email: nr@soi.sk

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
so sídlom v Žiline pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79  Žilina 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68
fax č. 041/763 21 39
email: za@soi.sk

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
so sídlom v Banskej Bystrici pre Banskobystrický kraj
Dolná 46, 974 00  Banská Bystrica 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 048/412 49 69, 048/415 18 71, 048/415 18 73
fax č. 048/412 46 93
email: bb@soi.sk

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
so sídlom v Prešove pre Prešovský kraj

Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 051/772 15 97
fax č. 051/772 15 96
email: pr@soi.sk

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
so sídlom v Košiciach pre Košický kraj
Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65  Košice 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76 55
fax č. 055/622 46 95
email: ke@soi.sk

Kontrola zo strany Slovenskej obchodnej inšpekcie nie je určite príjemná. V prípade ak ste sa jej nevyhli a potrebujete poradiť, neváhajte nás kontaktovať.

Predchádzajúci

Nasledujúci

9 komentárov

  1. Darina Janikova

    Dobry den,
    Prosim Vas o Vas nazor,v novembri 2017 som zakupila kavovar znacky Delonghi v sume 698.90eur.A tento tyzden sa mi pokazil.Kedze zarucna lehota vyprsala,neostava mi nic ine len dat ho do servisu a naklady na opravu zaplatit a tie nebudu symbolicke.Len sa chcem spytat,ci zakon nechrani spotrebitelov,ked aj v kratkej dobe po vyprsani zarucnej doby(v mojom pripade cca4 mesiace) sa vyskytne takato situacia?Zaplatila som dost vysoku cenu a po dvoch rokoch uzivania sa pristroj pokazi.Je to nespravodlive voci kupujucim.Zarucna doba by mala byt poskytovana aj podla ceny vyrobkov.
    Dakujem za Vasu odpoved.

    S pozdravom Janikova

    Odpoveda
    • Tonzo

      Dobrý deň,
      ďakujeme za vašu otázku. Záručná doba na nový tovar je štandardne 24 mesiacov. V prípade ak predávajúci neposkytuje na tovar záruku dlhšiu ako 24 mesiacov, žiaľ nie je možnosť výrobok reklamovať u predajcu.
      pravoeshopov.sk

      Odpoveda
  2. Lucia

    Dobrý deň, cez e-shop mordex.sk som objednala tovar: balík teda skôr ilegitová taška, neobsahovala faktúru ktorú som nedostala ani emailom, tepláky mi prišli v danej taške rozbalené, iná veľkosť, špinavé. Šortky rozbalené, úplne iný model, iná veľkosť. Nie som odborník no podľa môjho názoru sa v žiadnom prípade nejedná o tovar ktorý na stránke prezentujú (kúpené čínske veci a našitá „značka“). Nikdy som nemusela riešiť takúto situáciu preto neviem ako správne pokračovať ak chcem peniaze späť a hlavne aby sa ani ďalší ľudia nedali oklamať danou firmou.

    Odpoveda
    • Anton Čech

      Dobrý deň,
      vo vašom prípade vám odporúčame odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu. Zašlite zakúpený tovar aj s odstúpením na adresu predajcu.

      Odpoveda
    • Anton Čech

      Pekný deň
      V prvom rade vám odporúčame sa obrátiť priamo na predávajúceho v prípade ak by vrátenie tovaru zamietol alebo by nereagoval napíšte nám na info@pravoeshopov.sk

      Odpoveda
  3. Viktor Olláry

    Dobry den,dňa 15,10,2020,, v e-shope modneveci.sk som zakupil tovar-spodnu bielizeň.Tovar bol vráteny, nevyskúšany v originalnom obale,avšak horeuvedena firma nechce vrátit peniaze,hovoria, že spodné pradlo sa neda posielat naspat, lenže tato informácia neni uvedená na ich stránke,Chcel by som sa teda opytať, či mám právo si žiadať naspať peniaze . dakujem za odpoved s uctou Viktor Olláry

    Odpoveda
    • Anton Čech

      Otázka je co bol uvedený tovar uzatvorený v nejakom ochrannom obale napr. v plastovej fólií ktoru ste musel rozbaliť

      Odpoveda
      • Viktor Olláry

        Dobry den, tovar bol zabaleny a nerozbaleny….

        Odpoveda
  4. Holacký Vladimír

    Dobrý deń chcel by som sa spýtať ako postupovať pri reklamácii auto súčiastky,ide o to že som kúpil zadné náboje kolies po výmene som zaregistroval že auto si samé pridáva otáčky volal som aj mechanikom a jeden my povedal,že ked my to predtým nerobilo vraj mám skúsiť druhé náboje,tak som aj spravil,kúpil som v inej predajni druhé náboje inej značky a auto je v poriadku.další postup som chcel riešiť reklamáciou načo my predávajúci tvrdil a stále tvrdí že tým nábojom nič nieje a že jemu to ešte nikto nereklamoval a nechce to somnou ani riešiť.Poradťe ako to mám riešiť síce som si ich menil sám ale je divné že som dal druhé z iného obchodu a auto ide normálne.Vopred dakujem za odpoveď.

    Odpoveda

Odoslať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.