Slovenská obchodná inšpekcia – Zoznam kontaktov

Kontrolu eshopov vykoná Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), s územnou pôsobnosťou kraja, podľa sídla predávajúceho. Teda napríklad v prípade ak vy ako predávajúci máte sídlo v Košickom kraji, kontrolu môže vykonať Slovenská obchodná inšpekcia so sídlom v Košiciach.

Slovenská obchodná inšpekcia je dvojstupňový kontrolný orgán. Druhostupňovým najvyšším orgánom je Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Bratislave.

Predávajúci prostredníctvom eshopu je povinný informovať spotrebiteľa o možnosti obrátiť sa v prípade problémov na Slovenskú obchodnú inšpekciu, pričom predávajúci je povinný vo všeobecných obchodných podmienkach uviesť konkrétny inšpektorát s jeho názvom, adresou, tel. a emailovým kontaktom a odkazom na internetovú platformu podávania sťažností a podnetov TU.

Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva kontrolu z vlastnej činnosti, alebo na základe podnetu zákazníka (spotrebiteľa). Kontrolná činnosť Slovenskej obchodnej inšpekcie môže prebiehať dvoma formami, a to tak že kontrolóri SOI vykonajú na vašom eshope kontrolný nákup, alebo na vašom internetovom obchode vykonajú tzv. kontrolu splnenia informačných povinností.

Pod pojmom informačná povinnosť, sú myslené informácie, ktoré musíte zákazníkovi poskytnúť na vašom internetovom obchode ešte pred uzatvorením objednávky. Tieto informácie sú vymedzené v  zákone č. 102/2014 Z. z., a musia byť uvedené na stránke predajcu. Predávajúci ich okrem iného najčastejšie uvádza vo Všeobecných obchodných podmienkach, alebo v iných dokumentoch na webe (zoznam dokumentov, ktoré musíte mať na internetovom obchode nájdete TU).

Slovenská obchodná inšpekcia

Slovenská obchodná inšpekcia a obchodné podmienky

Správne vyhotovené všeobecné obchodné sú dôležitou súčasťou každého internetového obchodu a určujú rámec obchodné vzťahu medzi vami ako predávajúcim a druhou zmluvnou stranou, teda kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom. S vytvorením, alebo s kontrolou vašich už existujúcich  všeobecných obchodných podmienok a ďalších dokumentov pre váš eshop vám vieme pomôcť aj my, stačí ak nás kontaktuje.

KONTAKTUJTE NÁS

Kontakty na Slovenské obchodné inšpekcie

Ústredný inšpektorát
Slovenskej obchodnej inšpekcie
P. O. BOX 29
Bajkalská 21/A
827 99  Bratislava

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
so sídlom v Bratislave pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07  Bratislava
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04
fax č. 02/58 27 21 70
email: ba@soi.sk

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
so sídlom v Trnave pre Trnavský kraj

Pekárska 23, 917 01  Trnava 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 033/321 25 27, 033/321 25 21, fax č. 033/321 25 23
email: tt@soi.sk

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
so sídlom v Trenčíne pre Trenčiansky kraj

Hurbanova 59, 911 01  Trenčín
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 032/640 01 09
fax č. 032/640 01 08
email: tn@soi.sk

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
so sídlom v Nitre pre Nitriansky kraj
Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50  Nitra 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 037/772 02 16
fax č. 037/772 00 24
email: nr@soi.sk

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
so sídlom v Žiline pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79  Žilina 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68
fax č. 041/763 21 39
email: za@soi.sk

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
so sídlom v Banskej Bystrici pre Banskobystrický kraj
Dolná 46, 974 00  Banská Bystrica 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 048/412 49 69, 048/415 18 71, 048/415 18 73
fax č. 048/412 46 93
email: bb@soi.sk

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
so sídlom v Prešove pre Prešovský kraj

Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 051/772 15 97
fax č. 051/772 15 96
email: pr@soi.sk

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
so sídlom v Košiciach pre Košický kraj
Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65  Košice 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76 55
fax č. 055/622 46 95
email: ke@soi.sk

Kontrola zo strany Slovenskej obchodnej inšpekcie nie je určite príjemná. V prípade ak ste sa jej nevyhli a potrebujete poradiť, neváhajte nás kontaktovať.

Predchádzajúci

Nasledujúci

36 komentárov

  1. Darina Janikova

    Dobry den,
    Prosim Vas o Vas nazor,v novembri 2017 som zakupila kavovar znacky Delonghi v sume 698.90eur.A tento tyzden sa mi pokazil.Kedze zarucna lehota vyprsala,neostava mi nic ine len dat ho do servisu a naklady na opravu zaplatit a tie nebudu symbolicke.Len sa chcem spytat,ci zakon nechrani spotrebitelov,ked aj v kratkej dobe po vyprsani zarucnej doby(v mojom pripade cca4 mesiace) sa vyskytne takato situacia?Zaplatila som dost vysoku cenu a po dvoch rokoch uzivania sa pristroj pokazi.Je to nespravodlive voci kupujucim.Zarucna doba by mala byt poskytovana aj podla ceny vyrobkov.
    Dakujem za Vasu odpoved.

    S pozdravom Janikova

    Odpoveda
    • Tonzo

      Dobrý deň,
      ďakujeme za vašu otázku. Záručná doba na nový tovar je štandardne 24 mesiacov. V prípade ak predávajúci neposkytuje na tovar záruku dlhšiu ako 24 mesiacov, žiaľ nie je možnosť výrobok reklamovať u predajcu.
      pravoeshopov.sk

      Odpoveda
      • Ildikó Holováčová

        Dobrý deň, poprosím vás o radu,čo by som mala teraz robiť.
        Objednala som matrac z eshopu Topshop. Poslala som naspäť aby mi vrátili peniaze, lebo objednala som zlú veľkosť.Podvrdili že kľudne môžem poslať.
        Poslala som 31.8.2023
        A dodnes sa mi neozvú, ani na mail, ani telefonicky.Teraz nemám ani matrac, ani peniaze.
        Ďakujem za vašu odpoveď.

        Odpoveda
    • Peter

      Zdravim, kúpil som televízor v hodnote skoro tisíc eur dal som si ho doručiť ich dopravou za ktorú som zaplatil a keď som ho v obývačke rozbalil bola rozbitá obrazovka. A vyzerá to tak že my neuznajú reklamáciu čo mám robiť?

      Odpoveda
      • Slavo

        V eshop som si objednal 2 g zlatu tehličky. Ešte mi nebola doručená, zrušil som oblednavku. Pracovník obchody si mi začal vyhrazat, ze ak ju nepreberiem, dajú ma právnikom a budu vyzadovat následne percenta za dni neprevcatia. Môžu takto konať?

        Odpoveda
    • Miroslava Mišlaiová

      Dobrý deň, v júni som si kúpila práčku whirlpool v nay elektrodome. 23. októbra som im volala, ze ju chcem reklamovať, pretože sa mi olupuje farba pri nadobke na prášok, aj tesnenie sa rozleptalo….Tam mi dali len kontakt na servis whirlpoolu, kde som hneď v ten deň zavolala. Riešili sme to po telefóne, že príde sa technik na to pozrieť. Mala som poslať ich nadriadenému aké oleje používam,čo som urobila. Skoro každý týždeň sa informujem ako je na tom moja reklamácia, kedy príde technik,no do dnešného dňa mi nikto nedal nič vedieť, ani nikto nebol. Naposledy keď som chcela ukončiť po 30 dňoch reklamáciu, nech mi dajú potvrdenie, že to nesplnili v stanovenej lehote, tak som dostala odpoveď, že reklamácia sa počíta odo dňa prevzatia tovaru. Ale ako ja ku tomu prídem, že už mesiac a pol čakám a stále nič. To mňa ako spotrebiteľa nechráni nič? Keď aj rok to nebudú riešiť, tak je to v poriadku? Ďakujem za odpoveď.

      Odpoveda
  2. Lucia

    Dobrý deň, cez e-shop mordex.sk som objednala tovar: balík teda skôr ilegitová taška, neobsahovala faktúru ktorú som nedostala ani emailom, tepláky mi prišli v danej taške rozbalené, iná veľkosť, špinavé. Šortky rozbalené, úplne iný model, iná veľkosť. Nie som odborník no podľa môjho názoru sa v žiadnom prípade nejedná o tovar ktorý na stránke prezentujú (kúpené čínske veci a našitá „značka“). Nikdy som nemusela riešiť takúto situáciu preto neviem ako správne pokračovať ak chcem peniaze späť a hlavne aby sa ani ďalší ľudia nedali oklamať danou firmou.

    Odpoveda
    • Anton Čech

      Dobrý deň,
      vo vašom prípade vám odporúčame odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu. Zašlite zakúpený tovar aj s odstúpením na adresu predajcu.

      Odpoveda
    • Anton Čech

      Pekný deň
      V prvom rade vám odporúčame sa obrátiť priamo na predávajúceho v prípade ak by vrátenie tovaru zamietol alebo by nereagoval napíšte nám na info@pravoeshopov.sk

      Odpoveda
      • Anna Kopčáková

        Dobrý deň, prosím vás poraďte nám. Objednali sme si hoblovačku Draper v hodnote viac ako 400 €, objednávky sa pomiesali pravdepodobne, poslali nám kúpeľňovu vanu, tento problém hneď vyriešili, tovar do 2 dní zaslali. Ppo rozbalení sme zistili ze to nie je značka Draper ale značka Promo, pričom ani zmienka o tom nebola že tovar nemajú ako sme si obj alebo ze ci môžu poslať iný.. Tovar bol platený vopred. Teraz už nezodpovedajú, ako ďalej postupovať?

        Odpoveda
        • Anton Čech

          Dobrý deň odpoveď sme Vám zaslali emailom.
          Najlepšie je kontaktovať predávajúceho. Následne mu zašlite tovar spolu s odstúpením od zmluvy bez udania dôvodu a požiadajte o vrátenie peňazí.

          Odpoveda
        • Slavomir Tkáč

          Dobrý keď budete taký dobrý a poradili kúpil som synovi detskú motorku činu od firmy esell.cz máp som ju skoro 5tyzdnov po kúpení po 15 dní sa prepálila plastová krytka na výfuku reklamoval som raz dva bola doručená ok po ďalších okolo 17 dní plastová krytka zase sa odpálila od teploty a odysla zároveň aj spojka pritom syn na motorke do mesiaca bol 6krat motorku som im poslal do čiech čo som platil poštovné 40eu na reklamáciu reklamáciu mi neuznali ani prvú ani druhu tak som sa chcel spojiť z mechanikom čo napísal že reklamácia není uznaná tak som mu vravel o spojke že tak krátko spojka nevydržala keď syn bol na motorke 6krat tak vravel že spojka stojí 200korun a že sa mení často ale nie na mesačnej motorke a tak som žiadal o vrátenie peňazí že motorka nie je taká motorka nieje stavaná pre deti od 3 do 9 rok potrebujem poradiť a aby vrátili peniaze dakujem

          Odpoveda
  3. Viktor Olláry

    Dobry den,dňa 15,10,2020,, v e-shope modneveci.sk som zakupil tovar-spodnu bielizeň.Tovar bol vráteny, nevyskúšany v originalnom obale,avšak horeuvedena firma nechce vrátit peniaze,hovoria, že spodné pradlo sa neda posielat naspat, lenže tato informácia neni uvedená na ich stránke,Chcel by som sa teda opytať, či mám právo si žiadať naspať peniaze . dakujem za odpoved s uctou Viktor Olláry

    Odpoveda
    • Anton Čech

      Otázka je co bol uvedený tovar uzatvorený v nejakom ochrannom obale napr. v plastovej fólií ktoru ste musel rozbaliť

      Odpoveda
      • Viktor Olláry

        Dobry den, tovar bol zabaleny a nerozbaleny….

        Odpoveda
      • Veronika

        Dobrý deň kúpila som šijací stroj v sume 3000€ po mesiaci a pol začal robiť problémy a poslala som ho stránke odkiaľ som ho kúpila a tá ho následne zaslala svojmu dodávateľovi. Ich technik skonštatoval že žiadny problém nemá že určite ja zle používam šijací stroj a obrusovanie časti na ktorú sa reklamácia nevzťahuje som si musela zaplatiť. Stroj mám momentálne pol roka a problémy samozrejme nezmizli len sa prehlbuju
        Nezávislí opravár šijacich strojoch sa vyjadril že stroj má dáke poškodenie a svoju pracu proste nezvláda a ani to na čo bol určený, chybu z mojej strany nevidel . A vyjadril sa tak že technik predajcu nieje podľa neho žiadny znalec a stroj ani neotváral. Kontaktovala som predajcu ktorý moc nechce opätovne stroj reklamovať a nieje ochotný mi moje peniaze vrátiť a hľadá všemožne výhovorky prečo a čo môže byť za problém . Nakoľko som už zúfalá lebo šijem na zákazku a stroj nespĺňa svoj účel , bol drahý a má len pol roka viete mi prosím poradiť ako ďalej postupovať pripasne koľko má ešte finančné môže vyjsť domahanie sa spravodlivosti ? Ďakujem

        Odpoveda
      • Stefan

        Dobrý deň,prosím vás o radu lebo som už zúfalí..cez eshop NOVYNABYTOK.SK som si objednal posteľ s roštom a zaplatil ,posteľ aj s roštom po par dňoch prišla ale chýbali tam komponenty na zloženie roštu,písal som reklamáciu a odpísali ze budu naliehat na dodávateľa z polska , už je to mesiac a ja stále nemôžem spávať v novom len kvôli chýbajúci komponentom..už fakt neviem co mam robiť.

        Odpoveda
  4. Holacký Vladimír

    Dobrý deń chcel by som sa spýtať ako postupovať pri reklamácii auto súčiastky,ide o to že som kúpil zadné náboje kolies po výmene som zaregistroval že auto si samé pridáva otáčky volal som aj mechanikom a jeden my povedal,že ked my to predtým nerobilo vraj mám skúsiť druhé náboje,tak som aj spravil,kúpil som v inej predajni druhé náboje inej značky a auto je v poriadku.další postup som chcel riešiť reklamáciou načo my predávajúci tvrdil a stále tvrdí že tým nábojom nič nieje a že jemu to ešte nikto nereklamoval a nechce to somnou ani riešiť.Poradťe ako to mám riešiť síce som si ich menil sám ale je divné že som dal druhé z iného obchodu a auto ide normálne.Vopred dakujem za odpoveď.

    Odpoveda
    • Lukáš

      Dobrý deň rád by som sa dozvedel ako to je s vrátením peňazí za zálohované plechovky a pet fľaše.v prípade ak napríklad vrátim pet fľaše v obchode si nič nekúpim je obchod povinný mi na základe dokladu vyplatit plnú sumu za zálohované obaly alebo musím spraviť nákup respektíve nákup musí byť vyšší než suma za ktorú som vrátil zálohované obaly? ďakujem

      Odpoveda
  5. Katarína

    Dobrý deň! Chcela by som vedieť ako postupovať pri nedodani už zaplateného tovaru. 19.1.2021 bol tovar objednaný aj prevedená platba na účet predávajúceho shopper.sk, keď nebol tovar do 26.1.2021 doručený, kontaktovala som predávajúceho kde nastala chyba. Po výhovorkach predávajúceho, že nechápe, som sa rozhodola stornovať objednávku. Predávajúci mi nezaslal do dnešného dňa žiaden email o jej akceptovaní a po dnešnom telefonáte si myslím že zaplatenú sumu veľmi ťažko uvidím. Je toto prípad pre SOI?

    Odpoveda
    • Anton Čech

      Dobrý deň určite odporúčam sa vo veci obrátiť na SOI

      Odpoveda
  6. Peter Varga

    Dobrý den. mám taký problém- dna 9.2.2021 som obdržal od kuriera zasielku z firmy Pro Tech Zvolen prenosnu elektrocentralu pre bezne použitie. Po rozbalení so zistil , že chýba navod na kompletizaciu, navod na obsluhu stroja je v jazyku polskom. Dalej som zistil, že chýba sučiastka 1 ks noha na podopretie stroja, elektrocentrala je na elektrický štart chýba akumlátor- bateria a elektricke vedenie k zapojeniu baterie inštalačný material. Okamžite som kontaktoval predajcu a oznamil som uvedene nedostatky, neskoršie aj e mailom. všetko som zabalil naspat do povodného balika, centrala je v povodnpom stave len akurat bolo rozbalene. Oznamil som vratenie tovaru, čo obchodníkovi sa to napáči. Cena elektrocentraly je 660 eur. otazka: musia uznat moju reklamáciu? Mám nárok od nich na vrátenie mojich peniazí? Dakujem za odpoved. S pozdravom. Peter Varga

    Odpoveda
    • Anton Čech

      Dobrý deň, p . Varga
      V prípade ak ste odstúpil od zmluvy a vrátil elektrocentralu v lehote 14 dní od prevzatia. Predávajúci je povinný vám vrátiť peniaze. Pozor nejedná sa o reklamáciu, ale odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu. Peniaze je vám predávajúci povinný vrátiť do 14 dní od prevzatia odstúpenia od zmluvy.
      Anton Čech

      Odpoveda
  7. Juraj Kucharovič

    Dobrý deň,
    9.4.2021 sa mi pokazili hodinky zakúpené zhodou okolností presne 9.4.2019.
    Keďže predajca má možnosť zadať online reklamáciu, toto som urobil cez info linku a zaslal som foto poškodenia aj s pokladničným bločkom. Po vyzvaní od predajcu zo dňa 12.4. som obratom aj fyzicky hodinky odovzdal k reklamácii.
    13.4. mi prišla nasledujúca odpoveď:
    Dobrý deň,
    podľa zistených informácií musíte priniesť tovar ešte v rámci záruky, oznámenie nieje podstatné pre servisné stredisko, ale dátum prijatia do reklamácie.

    Je preukázateľné, že k poškodeniu došlo v rámci záručnej doby o čom som predajcu aj riadne informoval aj s foto dokumentáciou. Je postup predajcu zákonný?

    Odpoveda
    • Anton Čech

      Nie konanie predajcu nie je v súlade so zákonom. reklamáciu ste uplatnil počas trvania záručnej doby. Následným doručením reklamovaneho výrobku predávajúcemu. Začne pre predávajúceho plynúť 30 dňová lehota na vybavenie reklamácie.

      Odpoveda
  8. Beáta

    Dobrý deň potrebovala by som poradiť 27 4.21 som kupovala v už otvorenej predajní Tescoma tlakový hrniec za 169 eur prišla som domov a dala som variť čistú vodu aby som som vyskúšala či tlakový ventil je v poriadku ,bol ale keď som utierala hrniec som zistila že vo vnútri nieje v poriadku má čierne škvrny veľkosti zápalkovej hlavičky ako keby prepalene, hneď v ten deň som utekala naspäť do predajne a ukázala že teflonovy hrniec nieje v poriadku .Musela som vypísať reklamáciu a mám čakať 30 dní. A to som varila iba čistú vodu.

    Odpoveda
    • Anton Čech

      Dobrý deň
      Predávajúci postupoval správne. Začal reklamačné konanie. O výsledku ktorého vás musí informovať do 30 dní.

      Odpoveda
    • Janka

      Dobrý večer,objednala som si batoh zo stránky IG Elite shopper fashion,zaplatila som 800€ ale poslali mi fake a ani faktúru ani doklad nič…jednoducho má oklamali ,keď som ich kontaktovala napísali mi že majú 14dni na vybavenie reklamácie,ale ja nemám ani doklad nič…ako môžem v takomto prípade postupovať ?

      Odpoveda
  9. Štefan

    V Brezne -mazornikovo na adrese : ul. M.P.Č.Ľ. 2175/47,977 03 Brezno 3, sa nachadza bar pod menom Sport Pub v ktorom pri zaplateni zakaznici nedostavaju takmer nikdy bloček.

    Odpoveda
  10. Kristina

    Dobrý deň! Pred pár dňami sme kúpili auto v jedno nemenovanom bazári. Je písané na fyzickú osobu, ktorá splnomocnila bazár k predaju vozidla. Bohužiaľ som zistila cez vin cislo, že auto bolo burane. Majiteľ bazáru nám to zamlčal. Keď sme chceli auto vrátiť ohradil sa s tým, že sme sa nato malú opýtať poprípade si overiť pred kúpou vozidlo cez vin. Majiteľ autá vraj auto vezme spat, ale nevráti nám plnú kúpnu cenu lebo bolo vozidlo použité alebo sme mohli vymeniť súčiastky. Ako postupovať ? Dala som pozrieť auto v servise aj na kontrole originality, kde mi tu nehodu potvrdili. Nedá sa s nimi ani dohodnúť na zľave z ceny. Ďakujem za odpoveď

    Odpoveda
  11. Janíková

    Dobrý deň! Prosím o radu v prípade reklamácie. 7.11.2021 som zakúpila cez internet obuv. V mesiaci 2/2023 som obuv išla reklamovať do kamennej predajne. Reklamáciu mi nespisali, nakoľko doklad o zaplatení, ktorým som sa preukázala, bol vytlačený z mailu, a oni potrebujú číslo objednávky. Ten doklad slúži len pre mňa. Ja som mail po vytlačení toho dokladu vymazala. Mám aj výpis z účtu, z ktorého bola platba realizovaná. No tam je dátum iný, ako na bločku. Preto iný, pretože sa to platilo kuriérovi v deň doručenia. No a ďalšia vec, že je to na účet DPD a nie tej predajni. Ako prosim postupovať v ďalších krokoch? Ďakujem vopred za odpoveď.

    Odpoveda
  12. Mária J.

    Dobrý deň, v decembri 2022 som si kúpila v e-shope papuče. Dňa 9.12.2022 mi prišiel mail že platbu na účet prijali a budú pokračovať vo vybavení objednávky. Keď som ich po 30 dňoch kontaktovala kedy mi príde tovar, tak mi napísali toto:
    „Zboží dodává Dodavatel. Doba dodání od odeslání zboží zákazníkovi se pohybuje standardně

    v rozmezí 5-40 pracovních dní. 95% zásilek dorazí zákazníkům do 14 pracovních dní od doby odeslání.

    Prodejce, tedy dodavatel, si vyhrazuje právo v ojedinělých případech u 0.3% zásilek (objednávek) – jako je například akutní a neočekávaný problém s logistikou, svátek v Asii, ukončení provozu továrny, která zboží vyráběla, či v případě změn zákonů – prodloužit dodací lhůtu.

    (Vyhrazujeme si právo prodloužit dobu dodání také o státních svátcích.)

    Obvyklá doba odeslání zboží od potvrzení objednávky (resp. uhrazení objednávky v případě platby předem) činí 1-5 dnů. Nejzazší termín odeslání zásilky ode dne potvrzení objednávky (resp. uhrazení objednávky v případě platby předem) činí 30 dní.“

    Mám to chápať tak že mi tovar môže prísť až po 70 dňoch? Je to podľa zákona možné? Lebo keď chcem reklamovať tovar pretože mi nebol dodaný tovar tak mi do formuláru napíše že to nejde a najskôr to môžem „reklamovať“ až v máji 2023. To do kedy ma môžu takto naťahovať? Ďakujem za odpoveď. Mária J.

    Odpoveda
  13. Peter

    Prosím o informáciu k postupu internetového obchodu. Zakúpil som si cez eshop Wilsondo kreslo do obývačky . Po rozbalení kresla som zistil poškodenie látky na sedaku kresla. Jedná sa o trhlinu v látke voľným okom viditeľnú v dlžke asi 30 cm. Čiže skoro cez celý sedák kresla. Nie som znalec, ale podľa mňa sa takto látka nedá mechanicky poškodiť a táto trhlina vznikla pri čalunení, kde látka nevydržala tlak pri napínaní na sedák. Ihneď som kreslo zabalil a vypísal som reklamačný formulár, kde som pripol foto z poškodeného sedaku. Dnes ma kontaktoval precovník rťeklamacií uvedeného eshopu s tým, že mám dve možnosti, buď budem 30 dni čakať na reklamáciu u výrobcu. Alebo možem vyrobok vrátiť na vlastné náklady, ktoré u kresla predstavujú podstatnú sumu. Keď som namietal, že pri balení výrobku precovníci obchodu museli vidieť toto poškodenie, pričom kreslo nezabali jeden človek, ale minimálne dvaja a takto mi predali poškodený tovar za cenu bezchybného, mi pracovník reklamecií povedal, že výrobok je balený u výrobcu. Na to som tomuto pánovi povedal, že kreslo bolo zabalené v čiernej folií pod ktorou bol aj použitý obal z postele. Keďm som sa pýtal tohto pána či je možné aby výrobva kresiel balil takto svoje výrovky mi povedal, že on za to nemože. Keď som po povedal, že ja som splnil všeky podmienky kupy kresla, a ich obchod mi poslal poškodený výrobok na mieste, ktoré je nepriehľadnuteľné mi zopakoval, že si mám vybrať, buď 30 dni budem čakať na reklamáciu, alebo zaplatim dopravu na vrátenie tovaru. Podľa mňa ide o vydieranie, nakoľko mne neostala žiadna pre mňa uspokojivá možnosť. Ďalší problém vidím v tom, že aj keď vez vrátim a zaplatím poštovné, čo by sa stalo ak vyrobca reklamáciu neuzná a eshop mi do tej doby nevráti peniaze. Prosím o radu aku by som sa čo najskor dostal k svojím peniazom. Ďakujem

    Odpoveda
  14. Jana

    Dobrý deň, otec si objednal ďalekohľad z market place (facebook), konkrétne sa jedná o stránku Ansedw hfrsa. Je to čisto zahraničná stránka, kontakty nefungujú a jedná sa o podvod, pretože mu poslali hračkársky ďalekohľad. Je možné nejakým spôsobom riešiť tento podvod? Pretože stránka naďalej ponúka „tovar“ na fcb, čo sa mi zdá absurdné, aby takéto podvodné stránky naďalej fungovali.

    Ďakujem!

    Kollárová

    Odpoveda
  15. Eva

    Dobrý deň,

    dňa 29.10.2023 som si v nákupnom centre Fórum v Poprade kúpila spoločenské šaty v cene 129 € v predajni Michell Fashion. Dňa 18.11.2023 som mala tieto šaty oblečené raz na svadbe. Farba a flitre zo šiat sa mi v oblasti podpaží ošúchali a taktiež sa mi na oboch stranách podpažia vytvorili diery a roztrhnutia. Šaty som ani neprala, lebo som sa obávala, že by som ich mohla ešte viac poškodiť. Bločík od šiat som žiaľ nenašla, ale mám vytlačený doklad o zaplatení s presným dátumom a časom, kedy a kde boli šaty kúpené.

    Dňa 21.11.2023 som išla reklamovať šaty s vytlačeným dokladom z internetbankingu. Pani predavačka našla môj doklad v pokladni. Informovala ma, že nie som jediná, kto reklamuje tieto šaty. Pani predavačka musela zavolať svojej manažérke a manažérke konateľke obchodu. Konateľka zamietla reklamáciu, pretože som nemala bločík. Informovala som ich, že sa na pomoc obrátim na Vás, a povedali mi, že môžem, ale že aj tak nevyhrám.

    Chcem sa opýtať, či mám právo na vrátenie peňazí v tomto prípade. Ďalej ma mrzí, že majú vedomosť o nekvalitnosti týchto šiat a napriek reklamáciám ich stále ponúkajú a predávajú. Snažila som sa tiež kontaktovať Slovenskú obchodnú inšpekciu ohľadom reklamácie, ale žiaľ neúspešne, preto sa obraciam na Vás.

    Mám nejaké možnosti, ako mi môžu byť peniaze vrátené? Ďakujem Vám za Vašu odpoveď.
    V auguste bola na tv Markíza presne o tomto odvysielaná táto reportáž: Vrátenie tovaru aj bez bločka. Pozreli sme sa na to, aké sú možnosti
    Zdroj: https://tvnoviny.sk/ekonomika/clanok/854693-vratenie-tovaru-aj-bez-blocka-pozreli-sme-sa-na-to-ake-mate-moznosti?fbclid=IwAR1Xf2Ehg68tZO6W6OjLyZKksKg3RzUvKUbe5N7pYrCzVfw3NEdVDZx9r6U_aem_Aa7TOxq2ITrGfMD_Mk4PbWzacchS3QVzgm2ifU_W8GDSL5GhVOkxE0ug_KNcU1KFAz0&campaignsrc=tn_clipboard
    Ďakujem s Pozdravom Eva

    Odpoveda
  16. Marcel Lovas

    Dobrý deň chcel by som sa opýtať mame od firmy dodané plastove okna a tie majú iba 1,5 roka už asi pol roka reklamujeje dvere nesedia a pod oknami fúka. Firma reagovala že oni nemajú cestu v k nám do mesta. Po 2 mesiacoch prišiel ich zamestnanec ale nespravil nič že on to nevie opraviť. Teraz čakáme že čo bude podali sme ďalšiu reklamáciu a nič.
    Chcem sa opýtať na koho sa mám obrátiť aby mi v tomto pomohol. Ďakujem keby sa dala odpoveď do emailu.
    S pozdravom

    Odpoveda

Odoslať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.