Reklamácia tovaru z Eshopu

REKLAMÁCIA TOVARU Z E-SHOPU

Pre žiadneho  prevádzkovateľa e-shopu nie je príjemné, ak sa mu tovar vráti či už kvôli tomu, že bol poškodený alebo zákazník  ho vrátil bez udania dôvodu v zákonnej lehote na čo má nárok. Reklamácia tovaru zakúpeného cez e-shop má svoje špecifiká a nasledovné povinnosti má aj predávajúci.

POVINNOSTI PREDAJCU

Ako predajca máte povinnosť informovať o spôsobe a podmienkach reklamácie . Obchodné podmienky musí mať predávajúci zverejnené na webovej stránke   a musia byť vypracované správne a v súlade s  platnými zákonmi.  V prípade, že si tieto informačné povinnosti nesplníte alebo máte  v obchodných podmienkach  uvedené nepresné  ustanovenia, vystavujete sa riziku udelenia sankcie zo strany SOI.

Ďalšou povinnosťou je nahradiť tovar za správny, opraviť, prípadne znížiť cenu alebo vrátiť peniaze (len v prípade, že oprava nie je možná).  Ako aj  vydať písomné potvrdenie o reklamácii, kde budú spísané chyby produktu, či bol produkt vymenený, prípadne došlo k odstúpeniu od zmluvy a následnému vráteniu peňazí.

Právny rámec obchodných podmienok Základná právna úprava obchodných podmienok je obsiahnutá v  zákone č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník a  zákone č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.

Za aké chyby zodpovedá prevádzkovateľ e shopu

Existujú dva dôvody pre ktoré má váš zákazník možnosť  tovar vrátiť. Prvý z nich je  reklamácia pre dodaný chybný tovar, ktorý mal vadu už pri prevzatí a druhý je reklamácia tovaru v záručnej dobe. Práva z vadného plnenia si klient nemôže uplatniť ak vedel o vade pred prevzatím tovaru, vadu sám spôsobil alebo uplynula  záručná doba.

Musíte akceptovať aj  možnosť odstúpenia od zmluvy. Váš zákazník ju tak môže vykonať do 14 dní bez udania dôvodu. Vtedy ste povinný  vrátiť zaplatenú cenu a kupujúci je povinný vrátiť zakúpený tovar.

DODANIE CHYBNÉHO TOVARU – 2 ROČNÁ ZÁRUKA

Zo zákona je záručná doba na tovar 24 mesiacov (či už v internetovom obchode alebo v kamennej predajni). Záručná doba je obdobie, počas ktorého môže váš zákazník tovar reklamovať.  Ako predávajúci ste  zodpovedný za dodanie chybného tovaru.  Bez ohľadu na to, kde  zákazník  tovar kúpil (cez internet, v obchode alebo prostredníctvom zásielkového predaja),  má vždy právo na minimálne dvojročnú bezplatnú záruku.

Ak je tovar zakúpený  kdekoľvek v EÚ, chybný, nezodpovedá opisu alebo nie je funkčný,  ako predajca máte povinnosť  ho bezplatne  opraviť alebo vymeniť, resp. vrátiť plnú kúpnu cenu alebo poskytnúť zľavu na výrobok zákazníkovi.  Zákazník môže   požiadať aj o úplné alebo čiastočné vrátenie peňazí len vtedy, keď oprava alebo výmena tovaru nie je možná. Záručné obdobie trvá 2 roky a v prípade použitého tovaru sa môže skrátiť na 1 rok.

ODSTÚPENIE OD ZMLUVY V- 14 DŇOVEJ ZÁKONNEJ LEHOTE

Spotrebitelia v EÚ majú právo vrátiť tovar zakúpený online alebo prostredníctvom iných typov predaja na diaľku  do 14 dní a získať úplnú náhradu zaplatenej ceny. Môžu tak urobiť z akéhokoľvek dôvodu. Existuje niekoľko výnimiek kedy si spotrebiteľ nemôže uplatniť tento zákon.  Štrnásťdňovú lehotu si váš zákazník  nemôže uplatniť  ak ste mu predali:

  • letenky a lístky na vlak, na vstupenky na koncert, hotelové rezervácie, rezervácie áut na prenájom a stravovacie služby na konkrétny deň,
  • jedlo a nápoje (v prípade pravidelných dodávok ),
  • tovar vyrobený na objednávku alebo personalizovaný tovar (napr. oblek na mieru),
  • zvukové alebo obrazové záznamy alebo počítačový softvér, ako sú napr. DVD, v uzavretom obale, ktoré boli po prevzatí rozbalené,
  • online digitálny obsah po začatí sťahovania alebo strímingu tohto obsahu, ak ste si ho predtým odsúhlasili,
  • tovar zakúpený od súkromnej osoby a nie od spoločnosti/obchodníka
  • urgentné opravy a zmluvy o údržbe

Tento zoznam nie je úplný, keďže sa jedná o špecifickosť každého predajcu. Lehota na zváženie sa skončí po 14 dňoch od prevzatia tovaru.

Poznámka: Je potrebné rozlišovať medzi uplatnením zodpovednosti za vady tovaru a uplatnením práva zákazníka na odstúpenie od zmluvy uzatvorenej na diaľku v lehote 14 dní, ktoré môže váš zákazník využiť z akéhokoľvek dôvodu, a ktorým, na rozdiel od reklamácie, dochádza k zrušeniu kúpnej zmluvy.
 

Predchádzajúci

Nasledujúci

14 komentárov

  1. Božena

    Dobrý deň, kúpila som si batériu do mobilu v internetovom obchode, ktorú som reklamovala v ich kamennej predajni. Reklamáciu vybavili vrátením peňazí za batériu, ale poštovné za dodanie batérie z e shopu nevrátili. Mám nárok na vrátenie poštovného?

    Odpoveda
    • Anton Čech

      Dobry deň. V prípade uznanej reklamácie máte nárok na úhradu len vašich nákladov spojených s uplatnením reklamácie. Nárok na vrátenie poštovného v prípade pôvodnej kúpy tovaru nemáte.

      Odpoveda
  2. Katarína

    Dobrý deň,

    aké máme možnosti ak sme z shopu kupili drahy gauč, ktorý po dvoch mesiacoch začal vŕzgať a látka sa začala veľmi žmolkovat.

    Eshop prevzal tovar na reklamáciu, ale iba vymenia poťah za ten istý, takže predpokladáme, že sa toto bude opakovať.

    Mame aj inú možnosť ako donekonečna reklamovať a byt v podstate bez výrobku?

    Odpoveda
  3. Z.

    Dobrý deň, zakúpila som si cez e-shop SÚPRAVU do detskej izby – vankúše, podsedák a baldachýn v 2-farebnej kombinácii – čiže tovar vyrobený na mieru (konkrétne jeden podsedák a jeden personalizovaný vankúš sú na mieru, ostatné 3 kusy nie).
    Tovar mi nebol dodaný ako súprava – pretože je vyrobený z rôznych odtieňov jednej z dohodnutých farieb a rôzneho materiálu, čo je na pohľad evidentné a nejedná sa teda o súpravu – zhotoviteľ použil zrejme zbytky látok. Strapce na vankúšoch sú dokonca v celkom inej ako dohodnutej farbe. Zhotoviteľ nekomunikuje.
    Ako, prosím Vás, môžem postupovať?

    Odpoveda
  4. Ján

    V okey.sk som si zajednal mobilny telefon, puzdro a sklo na mobilny telefon. Zaroven som mal narok na darcek , hodinky. Zaplatil som este v maji 2021. Pred mesiacom mi prisli hodinky, sklo a puzdro a mobilny telefon nie. Ked som ich kontaktoval, ze nemaju skladom. Doteraz nemam peniaze ani mobilny telefon. Mam len puzdro a sklo a hodinky. Ako mam teraz postupovat, vraj som premeskal 14dnovu lehotu na vratenie. No hodinky bol darcek k objednavke, ako mi to vyuctuju? Ja chcem vratit celu sumu a vsetok nerozbaleny tovar im chcem vratit. Nikdy nekupujte od okey.sk. Dva mesiace cakam na mobil

    Odpoveda
    • Anton Čech

      Dobrý deň
      Napíšte nám na email info@pravoeshopov.sk
      Aby sme vám vedeli pomôcť budeme potrebovať dodatočné informácie.

      Odpoveda
  5. L

    Dobry den, na eshope http://www.stavbaeu.sk som zakupila tovar, ktory prestal po 5 mesiacoch fungovat, chcela som si uplatnit reklamaciu. V reklamacnom poriadku je uvedena kontaktna mailova adresa pre odoslanie reklamacie, prip. je potrebne vytvorit tiket, oboje mam. Od 1.6.21, kedy bol zaslany mail o reklamacii mam iba jedinu odpoved, ze mam tovar poslat na ich adresu. Slovenska posta mi zasielku vratila ako nedorucitelnu = adresat neznamy. Do spolocnosti sa neda dovolat, nikto neodpisuje na mail ani tiket. Ako mozem postupovat, ak chcem tovar opravit resp. vratit peniaze?

    Odpoveda
    • Anton Čech

      Dobrý deň
      Napíšte nám na email info@pravoeshopov.sk
      Aby sme vám vedeli pomôcť budeme potrebovať dodatočné informácie.

      Odpoveda
  6. Jarmila

    Dobrý deň kúpila som si práčku na internetovom obchode v Andrea Shop. Pri prvom praní, mi pračka začala tiecť zo spodu. do 48 hodín od prevzatia výrobku som poslala emailom na stránku Andrea shop na oddelenie reklamácii, čo sa mi udialo a že žiadam o vrátenie peňazí prípadne o výmenu výrobku.
    Na môj email mi bolo odpovedané že im mam zaslať foto- dokumentáciu aj s foto – dokumentáciou obalu pračky + čiarový kód výrobku. Po zaslaní požadovaných prvkov mi odpísali, že chyba a poškodenie výrobku je na strane prepravcu a že môj problém posielajú im.
    Vyše mesiaca sa mi neozvali a neberú mi ani telefón.
    Keďže mám doma výrobok za viac ako 260 € som si na vlastné náklady zavolala Wirpool servis, keďže práčka je značky Wirpool. Servis bol u mňa do dvoch dní. Servisný technik spísal záznam v ktorom sa uvádza, že pračka musela spadnúť pred balením, bubon je poškodený, je rozbitá vaňa bubna, preliačina z pádu na boku a zadnej časti pračky. Pračka je nepoužiteľná a nefunkčná.
    Tento dokument som zaslala reklamačnému oddeleniu Andrea Shoop. S tým že by som veľmi rada, keby môj problém začali konečne riešiť. Zakúpila som si pračku a potrebujem prať, lebo mam malé dieťa.
    Samozrejme daný obchod nereaguje.
    Pýtam sa teda, čo mám robiť.
    A ako prepáčte ale ja peniaze nenachádzam na chodníku. Som matka malého dieťaťa, ktorá žije sama a som rada, že v dnešnej dobe mám ešte prácu,
    Nemienim aj z toho mala podporovať nejaký obchod.
    Neviem čo mám robiť. Mám doma nepoužiteľný výrobok a chodím prať ku kamarátke. Ako to …….

    Odpoveda
    • Anton Čech

      Dobrý deň
      Napíšte nám na email info@pravoeshopov.sk
      Aby sme vám vedeli pomôcť budeme potrebovať dodatočné informácie.

      Odpoveda
  7. MK

    Dobrý deň, chcela by som sa spýtať.Pred týždňom som objednala tovar z webu s koncovkou*.eu. Stránka ako aj komunikácia so supportom bola v slovenčine. Po 4 dňoch od objednávky začali pribúdať negatívne recenzie. Chcela som odstúpiť od zmluvy, ale že vraj nemôžem, lebo sídlo firmy LLC je v USA a platia zákony americké. C ďalšim emaile mi odpivedali,že mi nebudú refundovať peniaze ani keď iim vrátim nerozbalený balík

    Odpoveda
    • Ferdinand

      Dobry den,manželka si objednala blusku na eshope ked prišla pištou musela este zaplatit 2 € nejake clo a tovar jej nevyhovoval tak sme emailom do 14dni odstupili od zmluvy a poslali tovar spät a napisali že nemôžu akceptovat vratenie kup.ceny že su len sprostredkovatel a máme tovat poslat do Shangaia.Čo mám teraz robit,dakujem FG

      Odpoveda

Odoslať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.